Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%15
JAVA Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı Altuğ B. ALTINTAŞ

JAVA Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı

Liste Fiyatı : 590,00TL
İndirimli Fiyat : 501,50TL
Kazancınız : 88,50TL
Taksitli fiyat : 5 x 114,14TL
Havale/EFT ile : 491,47TL
Satış adedi : 3
9789756797402
590320
JAVA Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı
JAVA Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı
501.50
Bu kitapta, Java programlama dili başlangıçtan ileri düzeye kadar her açıdan ele alınmıştır. Böylesi bir eser bir yazılım tasarımcısının veya bir programcının her zaman elinin altında bulunması gereken klasik bir eser niteliğindedir. Çünkü Java programlama diliyle ilgili, yeni başlayan ve profesyoneller için neredeyse herşey bu kitapta vardır. Yazarının Java konusunda engin deneyimi ve editörünün bilgisayar mühendisliği konusundaki olgunluğu bu kitaba doğrudan yansımıştır ve böyle bir eserin bir benzerini hazırlamak nerede ise imkansız olmuştur.
 
Java Programlama dili nesneye yönelik, bir kere tasarla her yerde çalıştır felsefesine dayanan, belleği verimli kullanmak için çöp toplama sistemi olan, güvenli, İnternet ve Web uygulamaları için elverişli (Applet, JSP, Servlet, Corba, RMI, EJB, Apache Wicket) bir tasarım aracıdır. Bizi, lütfen diğer kitap ihtiyaçlarınızda da hatırlayınız :)
 
(...) Java programlama dili, Sayın ALTINTAŞ’ında belirttiği gibi “uygulamaların farklı işletim sistemleri üzerinde çalıştırılabilmesi düşüncesiyle geliştirilmiş bir teknolojidir. Java teknolojisi kullanılarak aynı uygulama farklı ortamlarda çalıştırılabilir. Örneğin kişisel bilgisayarlarda, tablet bilgisayarlarda, üstelik cep telefonlarında... Java™ platformu hem programlama dili, hem de bir ortam olarak düşünülebilir. Programlama dili olarak, açık kodlu, nesneye yönelik, güvenli, sağlam, İnternet için elverişli bir teknolojidir denilebilir. Kısaca göz atılırsa Java ile, GUI (Grafiksel Kullanıcı Arayüzü) uygulamaları, Applet’ler, veritabanına erişimle ilgili uygulamalar, Servlet, Jsp (Web tabanlı uygulamalar), dağınık bileşenler, cep telefonları, Smart kartlar için uygulamalar, Apache Wicket ile Web uygulamaları vs gibi birçok alanda uygulama geliştirilebilir.” Dr. Rifat ÇÖLKESEN
-------------------------------
İçindekiler

Bölüm 1.  Java nedir?

1.1. Java ile Ne Yapılabilir?

1.2. Java Nasıl Çalışır?

1.3. Java Sınıflaması

       Standart Java, Komple Java, Gömülü Cihazlar İçin Java, XML Teknolojileri

1.4. Java’nin Gelişim Evreleri

1.5. Java’nin Başarılı Olmasındaki Anahtar Sözcükler

1.6. Çöp Toplayıcı

1.7. Java’da Açıklama Satırı

1.8. Hersey Nesne

1.9. Sınıf Nedir? Nesne Nedir?

1.10. Depolanan Veriler Nerede Durmaktadır?

1.11. Temel Tipler

1.12. Geçerlilik Alanı

1.13. Nesnelerin Geçerlilik Alanları

1.14. Yeni Sınıf Oluşturma

1.15. Alanlar ve Yordamlar

1.16. Ilk Java Programımız

1.17. Java Kurulumu, Derleme ve Çalıştırma

Java’nin Unix/Linux İşletim Sistemlerinde Kurulumu

Java’nin Windows İşletim Sisteminde Kurulumu

Java Kodlarini Derleme ve Çalıştırma

1.18. args[ ] Nedir? Ne İş e Yarar?

1.19. Javadoc = Yorum Ile Dokümantasyon Oluşturmak

1.19.1. Söz Dizimi Kurallari

1.19.2. Gömülü HTML

1.19.3. Doc Tag

Ortak Kullanilan Yorum Ekleri

Sınıflara Ait  JavaDoc Etiketleri

Global Degiskenlere Ait JavaDoc Etiketleri

Yordamlara Ait JavaDoc Etiketleri

1.19.4. Dokümantasyon Örnegi

1.20. Sınıf İsimleri ve Yordam İsimleri

1.21. Dosya İsimleri

1.22. Özet

1.23. Sorular


Bölüm 2.  ’DA PROGRAM DENETİMİ VE OPERATÖRLER

2.1. Atamalar

2.1.1. Temel Tiplerde Atama

2.1.2. Nesneler ve Atamalar

2.2. Yordamların Çagrılmasi

2.3. Java Operatörleri

2.3.1. Aritmetik Operatörler

          Dönüstürme İşlemi, Bir Artirma ve Azaltma

2.3.2. Iliskisel Operatörler

2.3.3. Mantiksal Operatörler

2.3.4. Bit Düzeyinde Operatörler: VE, VEYA, YA DA, TÜMLEME ve Öteleme Operatörleri

2.3.5. Atama Operatörleri

2.3.6. String Operatörü

2.3.7. Nesnelerin Karsilastirilmasi

2.4. Kontrol Deyimleri/Ifadeler

2.4.1. Döngü Deyimleri: while, do-while, for Döngü Deyimi

2.4.2. Karsilastirma Deyimleri: if-else ve switch Deyimi

2.4.3. Dallandirma Deyimleri: break, continue ve return Deyimi

2.5. Özet

2.6. Sorular

Bölüm 3.   NESNELERİN BAŞLANGIÇ DURUMU VE TEMİZLİK

3.1. Baslangıç Durumuna Getirme İşlemi ve Yapılandırıcılar

3.1.1. Bir İsmin Birden Çok Yordam Için Kullanilmasi-Adaş Yordamlar

- Adaş Yordamlar Nasıl Ayirt Edilir?

- Dönüş Degerlerine Göre Adas Yordamlar Ayirt Edilebilir mi?

3.1.2. Varsayılan Yapılandırıcılar

- Büyünün Bozulmasi

3.1.3. this Anahtar Sözcüğü

- Yordam Çagrimlarimda this Kullanimi

- Bir Yapılandırıcıdan Diğer Bir Yapılandırıcıyı Çağırmak

3.1.4. Statik Alanlar

3.1.5. Statik Yordamlar

3.1.6. Bir Yordamın Statik mi Yoksa Nesne Yordamı mi Olacağı

Neye Göre Karar Verilecek?

3.2. Temizlik İşlemleri: finalize() ve Çöp Toplayıcı

3.2.1. finalize() Yordamı

3.2.2. Bellekten Hangi Nesneler Silinir?

3.2.3. finalize() Yordamına Güvenilirse Neler Olur?

3.2.4. Çöp Toplayıcısı Nasıl Çalisir?

3.2.5. Heap Bölgesi

3.2.6. Yeni Nesil

3.2.7. Eski Nesil

3.2.8. Heap Bölgesi Boyutlari Nasıl Denetlenir?

3.2.9. Kopyalama Yönteminin Gösterimi

3.2.10. İş aretle ve Süpür Yönteminin Gösterimi

3.2.11. Ilk Degerlerin Atanmasi

3.2.12. Yerel Degiskenler

3.2.13. Nesnelere Ait Global Alanlar

Nesnelere Ait Global Alanların Temel Bir Tip Olmasi Durumunda

Nesnelere Ait Global Alanların Sınıf Tipi Olmasi Durumunda

3.2.14. Sınıflara Ait Global Alanlar

Sınıflara Ait Global Alanların Temel Bir Tip Olmasi Durumunda

Sınıflara Ait Global Alanların Sınıf Tipi Olmasi Durumunda

3.2.15. Ilk Degerler Atanirken Yordam Kullanimi

3.2.16. Ilk Deger Alma Sirasi

3.2.17. Statik ve Statik Olmayan Alanların Deger Alma Sirasi

3.2.18. Statik Alanlara Toplu Deger Atama

3.2.19. Statik Olmayan Alanlara Toplu Deger Atama

3.3. Diziler

3.3.1. Dizi Türündeki Referanslar

3.3.2. Dizileri Oluşturmak

Temel Türlerden Olusan Bir Dizi

Nesnelerden Olusan Bir Dizi

3.3.3. Dizi Boyu/Uzunlugunun Değiştirilmesi

3.3.4. Dizi Elemanlarina Erişim

3.3.5. Dizi Elemanlarını Sıralama

3.3.6. Dizilerin Dizilere Kopyalanması

3.3.7. Çok Boyutlu Diziler

3.4. Özet

3.5. Sorular


Bölüm 4.   Paket EriŞimleri

4.1. Paket

4.2. Varsayilan Paket

4.3. Paket Oluşturma

4.4. Classpath Ayarları

4.5. Çakisma

4.6. Paket İçerisindeki Tek Başına Yürütülebilir Uygulamaları Çalıştırmak

4.7. JAR Dosyaları

4.8. Erişim Belirleyiciler: friendly, public, private ve protected

4.9. Kapsüllenme

4.10. Genel Bir Bakış

4.11. Özet

4.12. Sorular


Bölüm 5.   SINIFLARIN TEKRAR KULLANILMASI

5.1. Komposizyon

5.2. Kalıtım

5.2.1 Gizli Kalıtım

5.2.2. Kalıtım ve Baslangiç Değeri Alma Sırası

5.2.3. Parametre Alan Yapılandırıcılar ve Kalıtım

5.3. Komposizyon mu? Kalıtım mi?

5.4. İptal Etmek

5.4.1. Sanki Iptal Ettim Ama...

5.4.2. Iptal Etmek ve Adaş Yordamların Birbiriyle Karıştırılması

5.5. Yukarı Çevrim

5.6. Final Özelliği

5.6.1. Global Alanlar ve Final Özelliği

5.6.2. Final Parametreler

5.6.3. Bos Final

5.6.4. Final Yordamlar

5.6.5. Private ve Final

5.6.6. Final Sınıflar

5.7. Kalıtım ve İlk Değer Alma Sırası

5.8. Özet

5.9. Sorular


Bölüm 6.   POLİMORFİZM

6.1. Ayrıntılar

6.2. Geç Baglama

6.3. Final Deyimi ve Geç Bağlama

6.4. Neden Polimorfizm?

6.5. Genişletilebilirlik

6.6. Soyut Sınıflar ve Yordamlar

Niye Soyut Sınıf ve Yordamlara İhtiyaç Duyulur?

6.7. Yapılandırıcılar İçerisindeki İlginç Durumlar

6.8. Kalıtım ve Yukarı Çevrim

6.9. Asağıya Çevrim

6.10. Özet

6.11. Sorular


Bölüm 7.   Arayüzler ve Dahili Sınıflar

7.1. Arayüz

7.1.1. Birlestiricilik

7.1.2. Arayüz ve Soyut Sınıflar

7.1.3. Arayüz Ile Çoklu Kalıtım

7.1.4. Arayüzlerin Kalıtım Yoluyla Genişletilmesi

7.1.5. Çakismalar

7.1.6. Arayüzün İçerisinde Alan Tanımlama

      Arayüzün İçerisinde Tanımlanmış Alanlara Baslangıç Değerleri Verilmesi

7.1.7. Genel Bakış

7.1.8. Dahili Arayüzler

Sınıflarda Tanımlanan Dahili Arayüzler

7.2. Dahili Sınıflar

7.2.1. Dahili Üye Sınıflar

Dahili Üye Sınıflar ve Erişim

Dahili Üye Sınıflar ve Bunlari Çevreleyen Sınıflar Arasındaki Ilişki

Statik Dahili Üye Sınıflar

Statik Dahili Üye Sınıflar ve Statik Yordamlar

Statik ve Final Alanlar

Dahili Üye Sınıflar ve Yapılandırıcılar

Iç Içe Dahili Üye Sınıflar

Soyut Dahili Üye Sınıflar

Türetilebilen Dahili Üye Sınıflar

7.2.2. Yerel Sınıflar

7.2.3. İsimsiz Sınıflar

7.2.4. Fiziksel Ifade

7.2.5. Neden Dahili Sınıflar?

7.3. Özet

7.4. Sorular


Bölüm 8.   AYRICALIKLI (İSTİSNA)  DURUMLAR

8.1. İstisnalara Giriş

8.1.1. İstisna Nasıl Oluşabilir?

8.1.2. Baska İstisnalar Neler Olabilir?

8.1.3. İstisna Yakalama Mekanizması

8.1.4. İstisna İfadeleri

8.1.5. İstisna Tip Hiyerarşisi

        Diğer İstisna Tiplerini Yakalamak, RuntimeException İstisna Tipleri

8.1.6. İstisna Mesajları

8.1.7. Kendi İstisnalarimizi Nasıl Oluşturabiliriz?

8.1.8. finally Bloğu

return ve finally Blogu

Dikkat System.exit()

8.1.9. İstisnanın Yeniden Fırlatılması

8.1.10. printStackTrace() ve Hata Mesajlarının Kısaltılması

8.1.11. İlginç Gelişme

8.1.12. Iptal Etme ve İstisnalar

8.1.13. İstisnaların Sıralanması

8.2. Özet

8.3. Sorular


Bölüm 9.  ’DA GİRİŞ/ÇIKIŞ İŞLEMLERİ

9.1. Sekizli Irmakları/Kanalları

9.1.1. InputStream Sınıfı

9.1.1.1. FilterInputStream Sınıfı

9.1.1.2. BufferedInputStream Sınıfı

9.1.1.3. CheckedInputStream Sınıfı

             Checksum Arayüzü, CRC, CRC32 Sınıfı, Adler32 Sınıfı

9.1.1.4. DataInputStream Sınıfı

9.1.1.5. PushbackInputStream Sınıfı

9.1.1.6. Standart Okuma

9.1.2. OutputStream

9.1.2.1. FilterOutputStream Sınıfı

BufferedOutputStream Sınıfı

CheckedOutputStream Sınıfı

DataInputStream ve DataOutputStream Sınıfları

Printstream Sınıfı

9.1.3. Önemli Noktalar

9.2. Karakter Irmakları

9.2.1. Reader

9.2.1.1. InputStreamReader Sınıfı

FileReader Sınıfı

9.2.1.2. BufferedReader Sınıfı

BufferedReader Ile Standart Okuma

9.2.1.3. PushbackReader Sınıfı

9.2.2. Writer

OutputStreamWriter ve FileWriter Sınıfı

PrinterWriter Sınıfı

BufferedWriter Sınıfı

StringWriter Sınıfı

9.3. Basarim (Performans)

9.4. Unicode

9.5. File Sınıfı

9.5.1. Geçici Dosyalar

9.5.2. Listeleme

9.6. Rasgele Erişimli Dosyalar

9.7. Dönüsüm

9.7.1. Externalizable

9.8. Sikistirma

9.9. Bölümleyiciler

9.9.1. StreamTokenizer Sınıfı

9.9.2. StringTokenizer Sınıfı

9.10. Özet

9.11. Sorular


Bölüm 10.   ’DA YENI GİRİŞ/ÇIKIŞ ÖZELLİKLERI

10.1. Tamponlar

10.1.1. hasRemaining(), flip(), get() Yordamları

10.1.2. Bagil ve Mutlak Operasyonlar

Bagil Operasyonlar

Mutlak Operasyonlar

10.1.3. Sarmalama

10.1.4. Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Tamponlar

10.1.5. compact() Yordamı

10.1.6. duplicate()

10.1.7. slice() Yordamı

10.1.8. ByteOrder Sınıfı

10.1.9. Nesne Dönüştürme

10.1.10. Salt Okunur Tamponlar

10.1.11. Tampon Nesneler ve Diziler

10.1.12. Işaretleme İşlemleri

10.2. Kanallar

10.2.1. FileChannel Sınıfı

10.3. Özet

10.4. Sorular


Bölüm 11.   ’DA İŞ PARÇACIKLARI (THREADS)

11.1. İş  Parçacıklarının Başlatılması

11.2. Durumlar

11.3. Öncelik Sırası

11.4. İş  Parçaciklarinin Sonlandırılması

11.5. İş  Parçaciklarinin Denetimi

11.5.1. sleep( ) ve interrupt( ) Yordamları
11.5.2. yield( ) Yordamı

11.6. İş  Parçacigi Yasiyor mu?

11.7. Bekle Beni... join( ) Yordamı

11.8. İş  Parçaciklarinin Tasarimi

11.8.1. Thread Sınıfından Kalıtım

11.8.2. Runnable Arayüzü

11.9. Giris/Çikis ve İş  Parçacıkları

11.10. Daemon ve User İş  Parçacıklarının Arasındaki Fark

11.11. Paylasilamayan Kaynak

11.11.1. Nesnenin Kilidi

11.11.2. synchronized Anahtar Kelimesi

11.11.3. wait(), notify() ve notifyAll() Yordamları

wait() Yordamı

notify() Yordamı

notifyAll() Yordamı

11.11.4. Problemin Çözümü

11.11.5. synchronize Anahtar Kelimesi Üzerine...

11.11.6. Sınıf Kilidi

11.11.7. Semafor

11.11.8. Birden Fazla Nesne Kilidini Kullanmak

11.12. Ölümcül Kilitlenme

11.13. İş  Parçacıkları Arasındaki Veri Alış Verişi

11.13.1. PipedReader ve PipedWriter Sınıfları

11.14. Gruplar

11.15. Oynaklık

11.16. suspend( ) ve resume( ) Yordamları Neden Tedavülden Kalktı?

11.17. stop( ) Yordamı Neden Tedavülden Kalktı?

11.18. Özet

11.19. Sorular


Bölüm 12.   NESNELER İÇİN TORBALAR

12.1. Diziler

12.2. Arrays Sınıfı ve Yordamları

12.2.1. fill( )

12.2.2. equals( )

12.2.3. sort( )

12.2.4. binarySearch( )

12.3. Torba Sistemi

12.3.1. Collection Arayüzü

12.3.2. Ayrintili Sema

12.3.3. List Arayüzüne Erişen Sınıflar

12.3.3.1. ArrayList Sınıfı

12.3.4. Iterator Arayüzü

12.3.5. ListIterator Arayüzü

12.3.6. Acaba Torbaya Ne Koymuştum?

12.3.7. Garantili Torbalar

12.3.8. LinkedList Sınıfı

LinkedList Sınıfı Kullanılarak Yığın Yapısı Oluşturmak

LinkedList Sınıfı ile Kuyruk Yapısı Oluşturmak

12.3.9. Collections Sınıfı

12.3.10. Hangisi Daha Hizli, ArrayList Sınıfı mi, LinkedList Sınıfı mi?

12.3.11. Set Arayüzü

HashSet Sınıfı

TreeSet Sınıfı

12.3.12. Map Arayüzü

HashMap Sınıfı

Hangisi Daha Hızlı, ArrayList Sınıfı mı, HashMap Sınıfı mı?

TreeMap Sınıfı

Hangisi Daha Hızlı, HashMap Sınıfı mı, TreeMap Sınıfı mi?    

Genel Özet

12.3.13. Iterator Arayüzü ve Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

12.3.14. Zamandas Torbalar

12.3.15. HashTable Sınıfı

12.3.16. Vector Sınıfı

12.4. Özet

12.5. Sorular


Bölüm 13.  ’da Ağ (NETWORK) programlama

13.1. Kullanıcı/Sunucu Nedir?

13.2. IP Adresi ve Port Kavramlar

13.3. Sihirli Numara 127.0.0.1

13.4. IPv4 ve IPv6  Uyarlamaları

13.4.1. Ipv6’nin Adres Biçimi

13.4.2. Adres Gösterimi

13.5. Kullanici/Sunucu Uygulamaları

13.6. Bloke Bağlantilar

13.6.1. İş  Parçacıkları İş Başında

13.6.2. Havuz

13.7. URL ve URLConnection Sınıfları

13.8. TCP ve UDP Protokolleri

13.9. Blokesiz Bağlantılar

13.9.1. Java 1.4’den Önce...

13.9.2. Java 1.4’den Sonra...

13.9.3. Kanal Arayüzü

13.9.4. Blokesiz Kanal Oluşturulması

13.9.5. Seçici Oluşturulması

13.10. Veritabanı Sunucularına Bağlantı

          SQL, Java Veritabani Baglanilabilirligi - JDBC, MySQL

           CLASSPATH Ayarları, SQL ve Java Uygulamaları

           MUSTERI Tablosuna Kayıt Eklenmesi, MUSTERI Tablosundaki Kayıtların Değiştirilmesi, MUSTERI Tablosundan Kayıt Silinmesi

13.11. Özet

13.12. Sorular


Bölüm 14.   HATA YAKALAMANIN ÖTESI...

14.1. Assertion Özelligi Nerede Kullanilir?

14.2. Assertion Özelligini Kullanmak

      - Birinci Yol

       - Ikinci Yol

14.3. Assertion ve Derleme

14.4. Assertion Özelliği Nasıl Kontrol Edilir?

14.5. Paket Denetimleri

14.6. Assertion Özelliği Açık mı? Kapalı mı?

14.7. AssertionError İstisnalarını Yakalamak

14.8. Assertion ve Baslangıç Değerlerinin Alınması

14.9. Ne Zaman ve Nerede?

      Kuralların Açılımı

      Assertion Özelliğinin Kullanılması Gereken Yerler

14.10. Özet

14.11. Sorular
  • Açıklama
    • Bu kitapta, Java programlama dili başlangıçtan ileri düzeye kadar her açıdan ele alınmıştır. Böylesi bir eser bir yazılım tasarımcısının veya bir programcının her zaman elinin altında bulunması gereken klasik bir eser niteliğindedir. Çünkü Java programlama diliyle ilgili, yeni başlayan ve profesyoneller için neredeyse herşey bu kitapta vardır. Yazarının Java konusunda engin deneyimi ve editörünün bilgisayar mühendisliği konusundaki olgunluğu bu kitaba doğrudan yansımıştır ve böyle bir eserin bir benzerini hazırlamak nerede ise imkansız olmuştur.
       
      Java Programlama dili nesneye yönelik, bir kere tasarla her yerde çalıştır felsefesine dayanan, belleği verimli kullanmak için çöp toplama sistemi olan, güvenli, İnternet ve Web uygulamaları için elverişli (Applet, JSP, Servlet, Corba, RMI, EJB, Apache Wicket) bir tasarım aracıdır. Bizi, lütfen diğer kitap ihtiyaçlarınızda da hatırlayınız :)
       
      (...) Java programlama dili, Sayın ALTINTAŞ’ında belirttiği gibi “uygulamaların farklı işletim sistemleri üzerinde çalıştırılabilmesi düşüncesiyle geliştirilmiş bir teknolojidir. Java teknolojisi kullanılarak aynı uygulama farklı ortamlarda çalıştırılabilir. Örneğin kişisel bilgisayarlarda, tablet bilgisayarlarda, üstelik cep telefonlarında... Java™ platformu hem programlama dili, hem de bir ortam olarak düşünülebilir. Programlama dili olarak, açık kodlu, nesneye yönelik, güvenli, sağlam, İnternet için elverişli bir teknolojidir denilebilir. Kısaca göz atılırsa Java ile, GUI (Grafiksel Kullanıcı Arayüzü) uygulamaları, Applet’ler, veritabanına erişimle ilgili uygulamalar, Servlet, Jsp (Web tabanlı uygulamalar), dağınık bileşenler, cep telefonları, Smart kartlar için uygulamalar, Apache Wicket ile Web uygulamaları vs gibi birçok alanda uygulama geliştirilebilir.” Dr. Rifat ÇÖLKESEN
      -------------------------------
      İçindekiler

      Bölüm 1.  Java nedir?

      1.1. Java ile Ne Yapılabilir?

      1.2. Java Nasıl Çalışır?

      1.3. Java Sınıflaması

             Standart Java, Komple Java, Gömülü Cihazlar İçin Java, XML Teknolojileri

      1.4. Java’nin Gelişim Evreleri

      1.5. Java’nin Başarılı Olmasındaki Anahtar Sözcükler

      1.6. Çöp Toplayıcı

      1.7. Java’da Açıklama Satırı

      1.8. Hersey Nesne

      1.9. Sınıf Nedir? Nesne Nedir?

      1.10. Depolanan Veriler Nerede Durmaktadır?

      1.11. Temel Tipler

      1.12. Geçerlilik Alanı

      1.13. Nesnelerin Geçerlilik Alanları

      1.14. Yeni Sınıf Oluşturma

      1.15. Alanlar ve Yordamlar

      1.16. Ilk Java Programımız

      1.17. Java Kurulumu, Derleme ve Çalıştırma

      Java’nin Unix/Linux İşletim Sistemlerinde Kurulumu

      Java’nin Windows İşletim Sisteminde Kurulumu

      Java Kodlarini Derleme ve Çalıştırma

      1.18. args[ ] Nedir? Ne İş e Yarar?

      1.19. Javadoc = Yorum Ile Dokümantasyon Oluşturmak

      1.19.1. Söz Dizimi Kurallari

      1.19.2. Gömülü HTML

      1.19.3. Doc Tag

      Ortak Kullanilan Yorum Ekleri

      Sınıflara Ait  JavaDoc Etiketleri

      Global Degiskenlere Ait JavaDoc Etiketleri

      Yordamlara Ait JavaDoc Etiketleri

      1.19.4. Dokümantasyon Örnegi

      1.20. Sınıf İsimleri ve Yordam İsimleri

      1.21. Dosya İsimleri

      1.22. Özet

      1.23. Sorular


      Bölüm 2.  ’DA PROGRAM DENETİMİ VE OPERATÖRLER

      2.1. Atamalar

      2.1.1. Temel Tiplerde Atama

      2.1.2. Nesneler ve Atamalar

      2.2. Yordamların Çagrılmasi

      2.3. Java Operatörleri

      2.3.1. Aritmetik Operatörler

                Dönüstürme İşlemi, Bir Artirma ve Azaltma

      2.3.2. Iliskisel Operatörler

      2.3.3. Mantiksal Operatörler

      2.3.4. Bit Düzeyinde Operatörler: VE, VEYA, YA DA, TÜMLEME ve Öteleme Operatörleri

      2.3.5. Atama Operatörleri

      2.3.6. String Operatörü

      2.3.7. Nesnelerin Karsilastirilmasi

      2.4. Kontrol Deyimleri/Ifadeler

      2.4.1. Döngü Deyimleri: while, do-while, for Döngü Deyimi

      2.4.2. Karsilastirma Deyimleri: if-else ve switch Deyimi

      2.4.3. Dallandirma Deyimleri: break, continue ve return Deyimi

      2.5. Özet

      2.6. Sorular

      Bölüm 3.   NESNELERİN BAŞLANGIÇ DURUMU VE TEMİZLİK

      3.1. Baslangıç Durumuna Getirme İşlemi ve Yapılandırıcılar

      3.1.1. Bir İsmin Birden Çok Yordam Için Kullanilmasi-Adaş Yordamlar

      - Adaş Yordamlar Nasıl Ayirt Edilir?

      - Dönüş Degerlerine Göre Adas Yordamlar Ayirt Edilebilir mi?

      3.1.2. Varsayılan Yapılandırıcılar

      - Büyünün Bozulmasi

      3.1.3. this Anahtar Sözcüğü

      - Yordam Çagrimlarimda this Kullanimi

      - Bir Yapılandırıcıdan Diğer Bir Yapılandırıcıyı Çağırmak

      3.1.4. Statik Alanlar

      3.1.5. Statik Yordamlar

      3.1.6. Bir Yordamın Statik mi Yoksa Nesne Yordamı mi Olacağı

      Neye Göre Karar Verilecek?

      3.2. Temizlik İşlemleri: finalize() ve Çöp Toplayıcı

      3.2.1. finalize() Yordamı

      3.2.2. Bellekten Hangi Nesneler Silinir?

      3.2.3. finalize() Yordamına Güvenilirse Neler Olur?

      3.2.4. Çöp Toplayıcısı Nasıl Çalisir?

      3.2.5. Heap Bölgesi

      3.2.6. Yeni Nesil

      3.2.7. Eski Nesil

      3.2.8. Heap Bölgesi Boyutlari Nasıl Denetlenir?

      3.2.9. Kopyalama Yönteminin Gösterimi

      3.2.10. İş aretle ve Süpür Yönteminin Gösterimi

      3.2.11. Ilk Degerlerin Atanmasi

      3.2.12. Yerel Degiskenler

      3.2.13. Nesnelere Ait Global Alanlar

      Nesnelere Ait Global Alanların Temel Bir Tip Olmasi Durumunda

      Nesnelere Ait Global Alanların Sınıf Tipi Olmasi Durumunda

      3.2.14. Sınıflara Ait Global Alanlar

      Sınıflara Ait Global Alanların Temel Bir Tip Olmasi Durumunda

      Sınıflara Ait Global Alanların Sınıf Tipi Olmasi Durumunda

      3.2.15. Ilk Degerler Atanirken Yordam Kullanimi

      3.2.16. Ilk Deger Alma Sirasi

      3.2.17. Statik ve Statik Olmayan Alanların Deger Alma Sirasi

      3.2.18. Statik Alanlara Toplu Deger Atama

      3.2.19. Statik Olmayan Alanlara Toplu Deger Atama

      3.3. Diziler

      3.3.1. Dizi Türündeki Referanslar

      3.3.2. Dizileri Oluşturmak

      Temel Türlerden Olusan Bir Dizi

      Nesnelerden Olusan Bir Dizi

      3.3.3. Dizi Boyu/Uzunlugunun Değiştirilmesi

      3.3.4. Dizi Elemanlarina Erişim

      3.3.5. Dizi Elemanlarını Sıralama

      3.3.6. Dizilerin Dizilere Kopyalanması

      3.3.7. Çok Boyutlu Diziler

      3.4. Özet

      3.5. Sorular


      Bölüm 4.   Paket EriŞimleri

      4.1. Paket

      4.2. Varsayilan Paket

      4.3. Paket Oluşturma

      4.4. Classpath Ayarları

      4.5. Çakisma

      4.6. Paket İçerisindeki Tek Başına Yürütülebilir Uygulamaları Çalıştırmak

      4.7. JAR Dosyaları

      4.8. Erişim Belirleyiciler: friendly, public, private ve protected

      4.9. Kapsüllenme

      4.10. Genel Bir Bakış

      4.11. Özet

      4.12. Sorular


      Bölüm 5.   SINIFLARIN TEKRAR KULLANILMASI

      5.1. Komposizyon

      5.2. Kalıtım

      5.2.1 Gizli Kalıtım

      5.2.2. Kalıtım ve Baslangiç Değeri Alma Sırası

      5.2.3. Parametre Alan Yapılandırıcılar ve Kalıtım

      5.3. Komposizyon mu? Kalıtım mi?

      5.4. İptal Etmek

      5.4.1. Sanki Iptal Ettim Ama...

      5.4.2. Iptal Etmek ve Adaş Yordamların Birbiriyle Karıştırılması

      5.5. Yukarı Çevrim

      5.6. Final Özelliği

      5.6.1. Global Alanlar ve Final Özelliği

      5.6.2. Final Parametreler

      5.6.3. Bos Final

      5.6.4. Final Yordamlar

      5.6.5. Private ve Final

      5.6.6. Final Sınıflar

      5.7. Kalıtım ve İlk Değer Alma Sırası

      5.8. Özet

      5.9. Sorular


      Bölüm 6.   POLİMORFİZM

      6.1. Ayrıntılar

      6.2. Geç Baglama

      6.3. Final Deyimi ve Geç Bağlama

      6.4. Neden Polimorfizm?

      6.5. Genişletilebilirlik

      6.6. Soyut Sınıflar ve Yordamlar

      Niye Soyut Sınıf ve Yordamlara İhtiyaç Duyulur?

      6.7. Yapılandırıcılar İçerisindeki İlginç Durumlar

      6.8. Kalıtım ve Yukarı Çevrim

      6.9. Asağıya Çevrim

      6.10. Özet

      6.11. Sorular


      Bölüm 7.   Arayüzler ve Dahili Sınıflar

      7.1. Arayüz

      7.1.1. Birlestiricilik

      7.1.2. Arayüz ve Soyut Sınıflar

      7.1.3. Arayüz Ile Çoklu Kalıtım

      7.1.4. Arayüzlerin Kalıtım Yoluyla Genişletilmesi

      7.1.5. Çakismalar

      7.1.6. Arayüzün İçerisinde Alan Tanımlama

            Arayüzün İçerisinde Tanımlanmış Alanlara Baslangıç Değerleri Verilmesi

      7.1.7. Genel Bakış

      7.1.8. Dahili Arayüzler

      Sınıflarda Tanımlanan Dahili Arayüzler

      7.2. Dahili Sınıflar

      7.2.1. Dahili Üye Sınıflar

      Dahili Üye Sınıflar ve Erişim

      Dahili Üye Sınıflar ve Bunlari Çevreleyen Sınıflar Arasındaki Ilişki

      Statik Dahili Üye Sınıflar

      Statik Dahili Üye Sınıflar ve Statik Yordamlar

      Statik ve Final Alanlar

      Dahili Üye Sınıflar ve Yapılandırıcılar

      Iç Içe Dahili Üye Sınıflar

      Soyut Dahili Üye Sınıflar

      Türetilebilen Dahili Üye Sınıflar

      7.2.2. Yerel Sınıflar

      7.2.3. İsimsiz Sınıflar

      7.2.4. Fiziksel Ifade

      7.2.5. Neden Dahili Sınıflar?

      7.3. Özet

      7.4. Sorular


      Bölüm 8.   AYRICALIKLI (İSTİSNA)  DURUMLAR

      8.1. İstisnalara Giriş

      8.1.1. İstisna Nasıl Oluşabilir?

      8.1.2. Baska İstisnalar Neler Olabilir?

      8.1.3. İstisna Yakalama Mekanizması

      8.1.4. İstisna İfadeleri

      8.1.5. İstisna Tip Hiyerarşisi

              Diğer İstisna Tiplerini Yakalamak, RuntimeException İstisna Tipleri

      8.1.6. İstisna Mesajları

      8.1.7. Kendi İstisnalarimizi Nasıl Oluşturabiliriz?

      8.1.8. finally Bloğu

      return ve finally Blogu

      Dikkat System.exit()

      8.1.9. İstisnanın Yeniden Fırlatılması

      8.1.10. printStackTrace() ve Hata Mesajlarının Kısaltılması

      8.1.11. İlginç Gelişme

      8.1.12. Iptal Etme ve İstisnalar

      8.1.13. İstisnaların Sıralanması

      8.2. Özet

      8.3. Sorular


      Bölüm 9.  ’DA GİRİŞ/ÇIKIŞ İŞLEMLERİ

      9.1. Sekizli Irmakları/Kanalları

      9.1.1. InputStream Sınıfı

      9.1.1.1. FilterInputStream Sınıfı

      9.1.1.2. BufferedInputStream Sınıfı

      9.1.1.3. CheckedInputStream Sınıfı

                   Checksum Arayüzü, CRC, CRC32 Sınıfı, Adler32 Sınıfı

      9.1.1.4. DataInputStream Sınıfı

      9.1.1.5. PushbackInputStream Sınıfı

      9.1.1.6. Standart Okuma

      9.1.2. OutputStream

      9.1.2.1. FilterOutputStream Sınıfı

      BufferedOutputStream Sınıfı

      CheckedOutputStream Sınıfı

      DataInputStream ve DataOutputStream Sınıfları

      Printstream Sınıfı

      9.1.3. Önemli Noktalar

      9.2. Karakter Irmakları

      9.2.1. Reader

      9.2.1.1. InputStreamReader Sınıfı

      FileReader Sınıfı

      9.2.1.2. BufferedReader Sınıfı

      BufferedReader Ile Standart Okuma

      9.2.1.3. PushbackReader Sınıfı

      9.2.2. Writer

      OutputStreamWriter ve FileWriter Sınıfı

      PrinterWriter Sınıfı

      BufferedWriter Sınıfı

      StringWriter Sınıfı

      9.3. Basarim (Performans)

      9.4. Unicode

      9.5. File Sınıfı

      9.5.1. Geçici Dosyalar

      9.5.2. Listeleme

      9.6. Rasgele Erişimli Dosyalar

      9.7. Dönüsüm

      9.7.1. Externalizable

      9.8. Sikistirma

      9.9. Bölümleyiciler

      9.9.1. StreamTokenizer Sınıfı

      9.9.2. StringTokenizer Sınıfı

      9.10. Özet

      9.11. Sorular


      Bölüm 10.   ’DA YENI GİRİŞ/ÇIKIŞ ÖZELLİKLERI

      10.1. Tamponlar

      10.1.1. hasRemaining(), flip(), get() Yordamları

      10.1.2. Bagil ve Mutlak Operasyonlar

      Bagil Operasyonlar

      Mutlak Operasyonlar

      10.1.3. Sarmalama

      10.1.4. Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Tamponlar

      10.1.5. compact() Yordamı

      10.1.6. duplicate()

      10.1.7. slice() Yordamı

      10.1.8. ByteOrder Sınıfı

      10.1.9. Nesne Dönüştürme

      10.1.10. Salt Okunur Tamponlar

      10.1.11. Tampon Nesneler ve Diziler

      10.1.12. Işaretleme İşlemleri

      10.2. Kanallar

      10.2.1. FileChannel Sınıfı

      10.3. Özet

      10.4. Sorular


      Bölüm 11.   ’DA İŞ PARÇACIKLARI (THREADS)

      11.1. İş  Parçacıklarının Başlatılması

      11.2. Durumlar

      11.3. Öncelik Sırası

      11.4. İş  Parçaciklarinin Sonlandırılması

      11.5. İş  Parçaciklarinin Denetimi

      11.5.1. sleep( ) ve interrupt( ) Yordamları
      11.5.2. yield( ) Yordamı

      11.6. İş  Parçacigi Yasiyor mu?

      11.7. Bekle Beni... join( ) Yordamı

      11.8. İş  Parçaciklarinin Tasarimi

      11.8.1. Thread Sınıfından Kalıtım

      11.8.2. Runnable Arayüzü

      11.9. Giris/Çikis ve İş  Parçacıkları

      11.10. Daemon ve User İş  Parçacıklarının Arasındaki Fark

      11.11. Paylasilamayan Kaynak

      11.11.1. Nesnenin Kilidi

      11.11.2. synchronized Anahtar Kelimesi

      11.11.3. wait(), notify() ve notifyAll() Yordamları

      wait() Yordamı

      notify() Yordamı

      notifyAll() Yordamı

      11.11.4. Problemin Çözümü

      11.11.5. synchronize Anahtar Kelimesi Üzerine...

      11.11.6. Sınıf Kilidi

      11.11.7. Semafor

      11.11.8. Birden Fazla Nesne Kilidini Kullanmak

      11.12. Ölümcül Kilitlenme

      11.13. İş  Parçacıkları Arasındaki Veri Alış Verişi

      11.13.1. PipedReader ve PipedWriter Sınıfları

      11.14. Gruplar

      11.15. Oynaklık

      11.16. suspend( ) ve resume( ) Yordamları Neden Tedavülden Kalktı?

      11.17. stop( ) Yordamı Neden Tedavülden Kalktı?

      11.18. Özet

      11.19. Sorular


      Bölüm 12.   NESNELER İÇİN TORBALAR

      12.1. Diziler

      12.2. Arrays Sınıfı ve Yordamları

      12.2.1. fill( )

      12.2.2. equals( )

      12.2.3. sort( )

      12.2.4. binarySearch( )

      12.3. Torba Sistemi

      12.3.1. Collection Arayüzü

      12.3.2. Ayrintili Sema

      12.3.3. List Arayüzüne Erişen Sınıflar

      12.3.3.1. ArrayList Sınıfı

      12.3.4. Iterator Arayüzü

      12.3.5. ListIterator Arayüzü

      12.3.6. Acaba Torbaya Ne Koymuştum?

      12.3.7. Garantili Torbalar

      12.3.8. LinkedList Sınıfı

      LinkedList Sınıfı Kullanılarak Yığın Yapısı Oluşturmak

      LinkedList Sınıfı ile Kuyruk Yapısı Oluşturmak

      12.3.9. Collections Sınıfı

      12.3.10. Hangisi Daha Hizli, ArrayList Sınıfı mi, LinkedList Sınıfı mi?

      12.3.11. Set Arayüzü

      HashSet Sınıfı

      TreeSet Sınıfı

      12.3.12. Map Arayüzü

      HashMap Sınıfı

      Hangisi Daha Hızlı, ArrayList Sınıfı mı, HashMap Sınıfı mı?

      TreeMap Sınıfı

      Hangisi Daha Hızlı, HashMap Sınıfı mı, TreeMap Sınıfı mi?    

      Genel Özet

      12.3.13. Iterator Arayüzü ve Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

      12.3.14. Zamandas Torbalar

      12.3.15. HashTable Sınıfı

      12.3.16. Vector Sınıfı

      12.4. Özet

      12.5. Sorular


      Bölüm 13.  ’da Ağ (NETWORK) programlama

      13.1. Kullanıcı/Sunucu Nedir?

      13.2. IP Adresi ve Port Kavramlar

      13.3. Sihirli Numara 127.0.0.1

      13.4. IPv4 ve IPv6  Uyarlamaları

      13.4.1. Ipv6’nin Adres Biçimi

      13.4.2. Adres Gösterimi

      13.5. Kullanici/Sunucu Uygulamaları

      13.6. Bloke Bağlantilar

      13.6.1. İş  Parçacıkları İş Başında

      13.6.2. Havuz

      13.7. URL ve URLConnection Sınıfları

      13.8. TCP ve UDP Protokolleri

      13.9. Blokesiz Bağlantılar

      13.9.1. Java 1.4’den Önce...

      13.9.2. Java 1.4’den Sonra...

      13.9.3. Kanal Arayüzü

      13.9.4. Blokesiz Kanal Oluşturulması

      13.9.5. Seçici Oluşturulması

      13.10. Veritabanı Sunucularına Bağlantı

                SQL, Java Veritabani Baglanilabilirligi - JDBC, MySQL

                 CLASSPATH Ayarları, SQL ve Java Uygulamaları

                 MUSTERI Tablosuna Kayıt Eklenmesi, MUSTERI Tablosundaki Kayıtların Değiştirilmesi, MUSTERI Tablosundan Kayıt Silinmesi

      13.11. Özet

      13.12. Sorular


      Bölüm 14.   HATA YAKALAMANIN ÖTESI...

      14.1. Assertion Özelligi Nerede Kullanilir?

      14.2. Assertion Özelligini Kullanmak

            - Birinci Yol

             - Ikinci Yol

      14.3. Assertion ve Derleme

      14.4. Assertion Özelliği Nasıl Kontrol Edilir?

      14.5. Paket Denetimleri

      14.6. Assertion Özelliği Açık mı? Kapalı mı?

      14.7. AssertionError İstisnalarını Yakalamak

      14.8. Assertion ve Baslangıç Değerlerinin Alınması

      14.9. Ne Zaman ve Nerede?

            Kuralların Açılımı

            Assertion Özelliğinin Kullanılması Gereken Yerler

      14.10. Özet

      14.11. Sorular
      Stok Kodu
      :
      9789756797402
      Boyut
      :
      16,5 x 24,5
      Sayfa Sayısı
      :
      712
      Baskı
      :
      8
      Basım Tarihi
      :
      15 Ekim 2019
      Kapak Türü
      :
      Karton kapak
  • Taksit Seçenekleri
    • Tüm kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      501,50   
      501,50   
      2
      267,55   
      535,10   
      3
      182,04   
      546,13   
      4
      139,54   
      558,17   
      5
      114,14   
      570,71   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat