Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%20
Öznelliğin Zaferi Quentin Lauer

Öznelliğin ZaferiTransandantal Fenomenolojiye Giriş

Liste Fiyatı : 170,00TL
İndirimli Fiyat : 136,00TL
Kazancınız : 34,00TL
Taksitli fiyat : 5 x 30,95TL
Havale/EFT ile : 133,28TL
9786057169617
603177
Öznelliğin Zaferi
Öznelliğin Zaferi Transandantal Fenomenolojiye Giriş
136.00

Husserl, Logical Investigations’ını yazarken, bilincin kendisini fenomenolojik bir soruşturmaya tabi tutmuştur. O, bir şey “hakkında-bilinç” olmanın bilincin tam özü olduğu sonucuna varmıştır. Otuz yıl sonra, yaşamı esnasında yayımlanmış son büyük eseri olacak olan Cartesian Meditations’ta, Kartezyen cogitonun özü, cogitatumu en az cogitonun kendisi kadar doğrudan doğruya içerir diyerek aynı anlayışı ifade etmiştir. Her iki ifadede de Husserl bir bilinç edimi ve nesnesinin ayrılamaz olduğunu, ya da 1913’te yayımlanan Ideas I’de dile getirdiği üzere, onların yalnızca aynı şeyin özne ve nesne tarafları olduğunu söylüyordu. Bu nedenle, bir bilinç edimini yeterince, yani özsel bir şekilde bilmek onun nesnesini bilmektir. Bunun da ötesinde, nesneyi mutlak bir şekilde, en iyi ihtimalle daima şüphe konusu olan varoluşunun olumsal koşullarından izole edilmiş hâlde bilmektir. Öyleyse, herhangi bir bilinçli edimin özünü bilmek, nesnesinin özünü bilmektir ve bu, nesnesi hakkında bilimsel bilgiye sahip olmaktır.

  • Açıklama
    • Husserl, Logical Investigations’ını yazarken, bilincin kendisini fenomenolojik bir soruşturmaya tabi tutmuştur. O, bir şey “hakkında-bilinç” olmanın bilincin tam özü olduğu sonucuna varmıştır. Otuz yıl sonra, yaşamı esnasında yayımlanmış son büyük eseri olacak olan Cartesian Meditations’ta, Kartezyen cogitonun özü, cogitatumu en az cogitonun kendisi kadar doğrudan doğruya içerir diyerek aynı anlayışı ifade etmiştir. Her iki ifadede de Husserl bir bilinç edimi ve nesnesinin ayrılamaz olduğunu, ya da 1913’te yayımlanan Ideas I’de dile getirdiği üzere, onların yalnızca aynı şeyin özne ve nesne tarafları olduğunu söylüyordu. Bu nedenle, bir bilinç edimini yeterince, yani özsel bir şekilde bilmek onun nesnesini bilmektir. Bunun da ötesinde, nesneyi mutlak bir şekilde, en iyi ihtimalle daima şüphe konusu olan varoluşunun olumsal koşullarından izole edilmiş hâlde bilmektir. Öyleyse, herhangi bir bilinçli edimin özünü bilmek, nesnesinin özünü bilmektir ve bu, nesnesi hakkında bilimsel bilgiye sahip olmaktır.

      Stok Kodu
      :
      9786057169617
      Boyut
      :
      13 X 21
      Sayfa Sayısı
      :
      200
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      25.03.2023
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
  • Taksit Seçenekleri
    • Tüm kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      136,00   
      136,00   
      2
      72,56   
      145,11   
      3
      49,37   
      148,10   
      4
      37,84   
      151,37   
      5
      30,95   
      154,77   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat